paul schockemöhle

som ni vetvar jag hos schockemöhle och holsteiner verband nylige. har gjort ett KORTKORT inlägg om hur de är på hans gård. undrar ni någpt får ni gärna kommentera men de va så mycket så gör de kortfattat! sedan har jag bara några hundra bilder så väljer ut ett fåtal.

Börja med att de har ca 400 hästar på gården. de har flera stall och 7 skrittmaskiner. och ca 9 löpband till hästarna.
jag trode att de som red hästarna inte mockade eller fixa något men varje stall har en beridare och 2 hästskötare. alla hjälps åt med allt jobb.
endel av stallet var helt okej fina. men endel var hur smala som helslt, typ 90 cm smala i gångárna!
innan ridning kratsa man hovarna i boxarna och fettade hovarna, sedan efter ridning fettade man hovarna igen. inget vi gör i sverige, iaf inte två gånger per dag:O?

de hade 4 ridhus. i 2 av dem stod tränare varja dag och hjälpte alla som red, ett ridhus var det banhoppning i och i de andra (som var ca 30 x 100) red de ca 15 hästar i per gång.

till något spännande.. både balou b du rouet och totilas och massa kända hingstar stod där. trode verkligen de skulle stå i ett prinsesstall, men icke! de stod i ett helt normalt stall
med lite skit igångqarna och lite rangliga boxar, totilas hade dock kuddar och skydd i varenda hörn i boxen! balou b balou b du rouets kändaste avkomma, träna meda lla andra femton hästar i ridhuset över lite småhinder och bommar.

så fort de inte var någn i de stallet var det stängt med ett stort galler med lås.
det var än väldigt stor upplevelse må jag säga! och jag trode faktiskt att jag skulle bli ledsnare än jag blev för jag har hört att de är väldigt hårda mot hästarna, men de var inte ofta!! de var oftast ryttarens fel enligt tränarna och hästen fick bara tillrättasägelse när det gjorde fel. possitivt!


totilas

balou b


galoppbana, både inne och utomhus.

en av utebanorna

de hade massor av gamla skrittmaskiner som de bara satt fast i ett grimskaft. men sen hade de en ny som var så stor som globen kändes de som,den största skrittmaskinen jag sett , tog cirka 15 hästar.

och här är en bild av den...

tack för mig hejdå! nu ska jag till hippotiques invigning av nya lokaler. tycker om den hästaffären, de har både nytt och begagnat och dyra märken till budget varianter.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0