Hemma från Lilla gubben cup!

Är  inte lilla gubben cup ett lte halv töntinigt namn egentligen ? haha:)
Tävlingsplatsen var mysig men det var gitingar överallt!
underlaget var rätt bra även fast det regna rätt mycket. fast iofs så blåste de ju dubbelt så mycket.. och ibland titta solen fram och skapade en kvav värme!:)

Dock kunde speakern varit mycket bättre? hon var sämst! skittråkig och sur..sen så måste man ju rida i  mål även om man har 4 fel i grunden?... innan man ens har ridit igenom mål så ropa hon avbryt hela tiden.. men vafan ser de ut som man gör ? ska man  skita i och rida imål och bli utesluten eller? käring. sen gav hon mig fel poäng på ackumultator hoppningen. sen så var funktionärena konstiga och skrek till varann och var lite i vägen då och då.. och sen kan jag tycka att det var lite överkvalade hästar där också ? liksom en häst som tävlat internationellt startar en lokal Lb på fredag? även fast de är ny ryttare så äre lite... men lör söndag vare ok då vare refionalt som sagt.

Jag är supernöjd med min häst. han är så underbart bäst! detta var vår 3 regionala tävling.
så här gick det:

Fredag: hoppa 1m och det är jag jätte nöjd med.. kom till omhoppningen men rev ett i kombinationen för den blev alldelses för kort för oss två. men han kändes fin, fast inte superfin, han var lite seg eller man kanske ska säga normal egentligen ? jalle brukar ju vara lite för nervig mot hindrena ibland!
bästa ponny!<3 idag känndes han super fin och pigg också ! underbar






Lördag: I 1m rev jag tvåan, 1an var precis vid utgången , så jävla störande att en går ut precis när jaghoppar ? sen kom jag för nära tvåan och den slank ner:( men de är bara otur:) super nöjd med den rundan också!

sen hoppa jag min andra LA (110)  och det var ackumulator hoppning.. de menas att man får poäng för varje hinder... det började med en trippelbarr på 1m men bred och de sista oxrana sluta på 115 och sista jokern 120..


vem tror ni var nervös? JAAAG,, jag trode att jag skulle dö:( när jag hoppat 1an och 2an var jag så glad att ja klara dem xD så jag glömde vart trean var:( black out:( så red runt sen kom jag på vart den var.. sen efter 5an glömde jag var 6 an var.. så red åt fel håll och sen kom jag på vart den var  kom i jätte dålig sväng och fart så kom för nära och rev!:( sen glömde jag vägen igen så stanna jalle sen kom jag på igen och red på hindret och klara de:) sen flöt de på tills 9an där jag bromsa jalle för mycket så han  inte kom upp riktigt och sen sista jokern som jag klara!

så om man tänker bort alla dumma vägar jag gjorde så var e bästa rundan i hela mitt liv! så himla fin han var. bjöd på varje hinder och var ca 20 cm över! undferbar ponny jag har va ´? skulle jag inte tappat bort mig tror jag att ja kunde varit felfrfi! men det gör inget , jag är så klantig och jalle är så duktig och gör vad jag säer ändå!





för lite sadel:( ska fixa bomviden på nya sadeln, sen får jag använda den!




söndag: tanke- jalle kommer vara trött och ha jätte mycket träningsverk:( men nehedå! även fast de var första meetingen och så så var han super fräsch och bjöd fint.. vi kom till omhoppning och klara den med.idag red jag lite på säkerhet för att jag ville ha en felfri och bra sista ritt, och de varde jag fick. en felfri ritt:D superkul :D

är såsupernöjd med jalle ! vi kommer nog komma långt! lägger in lite bilder också men ni hitta 122 bilder på facebook:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0