Ridhuset

Red i ridhuset med pinn idag:) först var både terika och jalle spända för all snö som låg i kanterna och så.. men sen blev de lugna:) jalle var VÄLDIGT fin idag.. kommer inteihåg när jag träna i ridhuset sist? bara uteritt:D och ändå var han fin. han var väldigt mjuk faktiskt.. la tre bomar så som på bilden och red alla möjliga vägar över dem i små volter och ibland blir han stressad av de, men idag var han j'tte lugn och var väldigt lydig och var fin och rund i svängarna. i slutet gjorde vi skänkelvikningar från mitten ut igenom två hinderstöd som jag ställde där. han är fin och får med sig baken väldigt bra nu.. men fortsätter träna på att vi måste ju framåt också! det är ssvårt att rida effektivt i en skönkelvikning på en kännslig häst tycker jag:) Men i slutet fick vi till några riktigt bra och då sluta vi:D tog en galopp på 1 min i varje varv sen blev det bra:) blev nästan bara travarbete idag!!
nu ska jag till totte. Ching


Kommentarer
Postat av: Emelie Jansson

trevlig blogg, hoppas du får en bra dag! :)

2011-01-06 @ 12:47:00
URL: http://fjordyy.webblogg.se/
Postat av: amanda

tack så mycket!;D

2011-01-06 @ 13:41:40
URL: http://giles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0