URSÄKTA MIG

kommer en lite sen uppdatering nu:) Tävla ju som sagt i helgen.. prets sista tävling!

Först börja de med världens stressigaste framhoppning.. folk red in i varandra och skenar i ridhuset.. jalle blir lite stressad. När jag hade travat lite så ropa dom ner mig till banan att de var min tur nästa? jag galoppera hoppa ett p¨å räcke och ett språng på oxern.. när jag kom ner vänta jag men jag fick inte gå in.. sen när jag väntat på min tur i10 minuter så sa dom att dom strök mig?? DÅLIGA IDIOT FUNKTIONÄRER!! sen skulle ja få gå in och hoppa men nej. det fick jag inte.. så efter ca 13 minuter fick jag reda på att ja skulle starta sist så jag trava upp till ridhuset och tog ett språng sen ner igen och då skulle jag in.. men inte jalle , enligt honom. han vägra gå in i ridhuset och ställde sig upp och välte nästan över och alla var jätte stressade... tllslut hoppa jag av och ledde in honom i ridhuset och sen red  min runda.. Han kändes jätte fin trotr omständigheterna.. 0 i grunden sen rev jag ett i omhoppningen:( lite synd , trykte av han för stort:/ men 0+4 var bra och han känndes fin:)
sen när ajg gick ut fick jag utskällning i högtalarna att amn inte fick leda sin ponny in utom lov, va fan , vet väl jag också? men vad ska man göra då`? överdommarn gav mig också tillåtelse och tyckte att speakern var otrevlig
:)

Aja var revanch sugen och ville vinna lätt an. men de blev inte så bra:( jalle ville inte in igen så ledde honom in.. sen näör ajg hoppa upp vägra han gå... sen fick  jag igång honom och red på och han känndes väldigt stressad och springig och de har han aldrig varit förut. och de var väldigt svåra linjer.. så jag blev lite för mycket ''vänta'' och bromsa honom inför varje hinder så han rev några:S
1-2 känndes jätte bra sen så blev banan lite halvdan.. men ajah han hoppa varje hinder, han kunde lika gärna stannat:)

MEN JAG TAR PÅ MIGALLTING, OCH LÄGGER MYCKET SKYLL PÅ MANTORPSRYTTARNA SOM FÖRSTÖRDA HELA SITUATIONEN..
KAN SÄGA ATT JAG ALDRIG ALDRIG ALDRIG HAR RIDIT SÅ DÅLIGT ELLER HAFT SÅ DÅLIGT RESULTAT.. MEN DE VAR VÄLDIGT TRÅKIGT.. MEN JAG TROR DET BÅDE KNÖT SIG I HUVET PÅ MIG OCH JALLE.. STACKARSJALLE(l)  AJAH..
en fin runda iaf.. han var inte i ett hinder förutom de ja rev, han känndes hög och fin:)
Nu ska han få semester ifrån hoppandet!:D
han ska få börja hoppa i januari typ:)
nu ska vi bara leka och ha skoj och ta igen oss inför alla ärovarv som måste springas nästa år:)<3


Kommentarer
Postat av: Amanda Dahlström

En fråga bara.. Hur kan du skylla på mantorpsryttarna över ditt dåliga resultat? Jag var på framhoppningen när de ropade ner dig och anledningen till att du fick vänta i flera minuter på din start var ju för att du inte gick ner när de sa till dig så du MISSADE din startsignal, är inte mantorpsryttarna väldigt snälla då som låter dig hoppa banan trots det? Det kan jag tycka! :) Och idiotfunktionärer? De gjorde sin uppgift precis som de skulle, de ropade ner dig när du behövde gå ner. :)

2010-12-06 @ 17:16:50
Postat av: Amanda Dahlström

2010-12-06 @ 17:19:44
URL: http://andyschamp.blogg.se/
Postat av: Amanda Dahlström

Tycker du inte det? :)

2010-12-06 @ 17:26:03
URL: http://andyschamp.blogg.se/
Postat av: Amanda Dahlström

En fråga bara.. Hur kan du skylla på mantorpsryttarna över ditt dåliga resultat? Jag var på framhoppningen när de ropade ner dig och anledningen till att du fick vänta i flera minuter på din start var ju för att du inte gick ner när de sa till dig så du MISSADE din startsignal, är inte mantorpsryttarna väldigt snälla då som låter dig hoppa banan trots det? Det kan jag tycka! :) Och idiotfunktionärer? De gjorde sin uppgift precis som de skulle, de ropade ner dig när du behövde gå ner. :)

2010-12-06 @ 17:27:13
URL: http://andyschamp.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hahahaha. SÄGER JAG ATT MANTORPSRYTTARNA GJORDE MITT RESULTAT? DE GJORDE BÅDE MIG OCH JALLE STRESSADE! MIN HÄST ÄR VÄLDIGT KÄNSLIG I PSYKET. OCH ÄVEN OM DU SKULLE VILJA FÖRSTÖRA DIN HÄST OCH HOPPA DE FÖRSTA DU GÖR SÅ VILL INTE JAG DET?. JAG VILLE RIDA FRAM JALLE SÅ HAN INTE STÄCKER SIG OCH SKADAR SIG´SEN NÄR JAG HOPPAT EN GÅNG SÅ ROPA DOM NER MIG? JAG HÖRDE DET.SKULLE HOPPA DIREKT SEN GÅ NER. HAR EGNA ÖRON FAKTISKT:o SÅ JAG TOG ETT SPRÅNG TIL! VA TVUNGEN ATT VÄNTA PÅ NGN SOM SÄNKTE OXERN TILL 50 CM? GRÖNT KORT HALLÅ``? MAN FÅR ENS INTE GÖRA DET. SEN NÄR DOM HÖJDE DEN SÅ HOPPA JAG DIREKT OCH SEN GICK UT. TYCKTE DE VAR VÄLDIGT DÅLIGA FUNKTIOÄRER FAKTISKT;)



ÄLSKAR MIN HÄST OCH VILL INTE RIDA FRAM HONOM I 5 MIN;) DET ÄR INTE BARA JAG SOM KLAGAT HÖÖRE DU;) FINNS CA 10 TILL SOM ÄR MISSNÖJDA OCH HÄNDE SAMMA SAK FÖR DOM;)



HOPPAS DU FICK SVAR PÅ FRÅGAN.

2010-12-06 @ 19:34:51
URL: http://giles.blogg.se/
Postat av: Anonym

MEN JAG TAR PÅ MIGALLTING, OCH LÄGGER MYCKET SKYLL PÅ MANTORPSRYTTARNA SOM FÖRSTÖRDA HELA SITUATIONEN..

KAN SÄGA ATT JAG ALDRIG ALDRIG ALDRIG HAR RIDIT SÅ DÅLIGT ELLER HAFT SÅ DÅLIGT RESULTAT.. MEN DE VAR VÄLDIGT TRÅKIGT.. MEN JAG TROR DET BÅDE KNÖT SIG I HUVET PÅ MIG OCH JALLE.. STACKARSJALLE(l) AJAH..



hur läser du människa? jag lägger allting på mig själv? och sen skyll på mantorp



vet du också vad skyll betyder?



vadå dåliga resultat.. nöjd att han hoppa varje hinder fast han kom som han gjorde.

2010-12-06 @ 19:38:34
Postat av: amanda

en sista grej bara?? när allt det där hände så var det den bra rundan. alltså 0+4 precis som du...

2010-12-06 @ 20:12:21
URL: http://giles.blogg.se/
Postat av: amanda

jag kommenterade inte ditt resultat, din ridning eller häst. Jag tkr din häst är grymt fin, det jag menade var bara att min uppfattning när jag läste var att du tyckte att allt var mantorpsryttarnas fel och det är ganska elakt att säga att deras funktionärer är idioter efter vad de gjort ! :) OCH jag menade inget elakt. :)

2010-12-06 @ 21:55:01
Postat av: Anonym

Och jag förstår att du inte vill rida fram din häst i 5 min, men för det behöver du ju inte skylla på funktionärerna när det i själva verket var ditt egna fel ;)

2010-12-06 @ 22:09:39
Postat av: amanda

läs allt jag skrev innan du kommenterar tack.haha.....

2010-12-06 @ 22:33:27
URL: http://giles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0