Fy på mig

Har inte uppdaterat på ett tag men jag har skäl till varför. I fredags gick jag mamma och emilie upp klockan 4 och åkte till stallet, lasta in jalle och åkte till vingåker för tävling:)
Jag hoppade LB -LB+5 denna gång och är jäkligt nöjd! men blir arg på mig sälv..
Var nolla i grunden i Lb sen tappar jag stigbygeln och sadeln hamnar på sne och jag får långa tyglar.. det blev lite riv.. men jalle var så himla fin! typiskt att jag ska förstöra.. men det var  faktiskt pullmangrav som var i en sväng och ett hinder där nere som jag och jalle aldrig hade hoppat, men det gick super!!! sen i LB+5  så hände de som inte fick hända men de hände.. var felfri till sista hindret... då blir jag nervös och trixar och rev såkart , de var kombination .. nio hinder i grunden.. känns som att de var typiskt att de var 9  när de annars brukar va 8:( men är så himla nöjd med jalle.. var våran 4 LB och första lb+5  har bara hoppat La en gång innan så är supernöjd att prestera så bra i den hettan av jalle! han fick stå i transporten 3½ i mellan klasserrna:(

När vi kom hem så fick han åka på bete i hulta.. och gissa vad jag och linn gjorde på kvällen ? bada med hästarna:D jalle skulle nog hellre bo i vattnet än på land.. han älskar  vattnet och tycker de är as kuuul.. så himla bra strand med så vi red i en volt i vattnet.. han var inte så mör dagen efter som jag trode!
nu ska jag dra på bio-eclips
bye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0