min nervositet!

Asså de senaste åren har min nervositet bara blivigt värre och värre.. förut var jag aldrig nervös.. men nu innan håller jag på att döööö innan.. aldrig på sina eller någon annan häst utan bara på jalle.

Varför ? VARFÖR känner jag en sånn press på att det måste gå bra ? att jalle och jag måååste vara felfria ?  det är det enda jag tänker på och vet inte vad jag ska göra för att jag är så nervös när jag går in på banan..

Nu tillexempel.. jag är så så jäkla nervös inför lördag när jalle och jag ska starta La ..

de får itne stå utesluten eller många fel ... VARFÖR INTE?


JAG MÅSTE SKÄRPA MIG OCH TÄNKA POSSETIV ISTÄLET OCH LIKSOM?

Det är jalles och min ANDRA la tillsammans och vi har aldrig haft en riktigt bra chans att träna men i söderköping såg vi ju att vi klaarar det galant om jag skärper mig.
Man kan väl inte kräva att man ska gå felfri sin andra la? speciellt inte när man har tävlar typ 8 Lb innan.. och är som sagt lite senare tagen.. men han hoppar inte på lc.. då blir det nonchalanta rivningar.. därför går det bättre nräv i hoppar högre!

Och  man kan väl inte vara bäst jämt!!?? HÄSTAR kan också ha dåliga dagar.. JAG KAN KLANTA MIG OCH RIDA FEL(OM MAN GÖR DE PÅ MIN HÄST SÅ BLIR DE INTE BRA, MEN DE ÄR BRA FÖR JAG LÄR MIG PÅ DET SÄTTET)

HERREGUD.. JAG BLIR GLAD OM JAG KOMMER RUNT BANAN... bara jag vet vad felet är så är de inga problem?


de finns folk som tävlar i vm som river 3- 4 hinder ibland ? vad håller jag på med . skärpning amanda!

Nu ska jag inte försöka pressa mig själc och jag är nöjd bara jalle känns BRA.. de är de som är viktigaste.. men när vi väl kommer in på banan så brukar de gå bra för då slutar jag andas..




Men är det inte störande ? att på resultaten står det  tillexempel    ute.   när ryttaren har klantat sig och hoppat fel hinder ?

eller 4 fel för man glömde vägen  ?

elelr ute. om man väljer att avgå ?


det är faktiskt inte kul.. det är något tä'vlingsdatabasen borde tänka på!


Men gud vilket långt inläägg`?? bara om att jag är nervös och  tycker att det måste gå bäst?



Nej nu ska jag vara glad över hur det än går,! som tur var skulle jag aldrig klandra jalle för någonting om han skulle riva elelr stanna eller vad han nu skulle göra! fördet är bara mitt fel , det vet jag. för jalle är bässt!

men inget kan nog slå den lilla lyckan jag har inom mig att jag redan har 10 rosster med jalle på bara 12 tävlingar (Y)

haha nu ska jag sova... godnatt

Jag och sina:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0