Ridväst

Något jag och mellis snacka om på våran ridtur

varför använder man inte ridväst när man rider ut för? jag gör de inte ens på tränging bara på tävling där jag måste ha de..
men va fan ? tänk om man skulle ramla av.man kan DÖ! den lilla grejen kan rädda ens liv.. tänk att jag kan ramla av och aldrig mer kunna rida? kanske aldrig mer kunna gå? Det behöver ju inte vara hästens fel.. den kan snubbla, trafikolyckor eller vad som hellst,men de kan hända riktigt allvarliga skador bara för att jag tycker att de är fult och jobbigt att ta på sig.. för SÅ oskön är den inte ...
från och mer imorn ska jag börja ha ridvästvarje gång jag sitter på hästen!

det är värt ''besväret'' - skulle aldrig klara ett liv utan mina hästar, så vill inte riskera ett utan dem.

skitsamma om de är fult! en sånn billig livsförkäkring!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0