Sitter på toan

Hejsan & Godmorgon! idag så avslöjar jag hemligheten.. men lite senare:)
Siiter på toan och har funderat ut en riktigt bra övning som jag själv tycker verkar logiskt bra!
Okej det är ju inte jag som har kommit på den och det är säkert många som gör så men det är inte något jag har funderat på tidigare!men ska defenitivt börja med det:)

Meningen med övningen är att hästen ska kunna mäta av höjden på ett hinder så att den inte behöver vara i varje hinder eller hoppa över sig.

här är min skiss och ena hindret kan vara typ 50 cm och nästa 1m och nästa 80 cm och nästa 110 cm.. det är massor av olika höjder och hästen behöver verkligen koncentrera sig och mäta av hur högt de ska hoppa :D

 

 

Men ååååh nu funkar inte bilden! som vanligt.. men har lite bråttom lägger in den senare.. men de är en liten bana på fyra hinder som variera med höjderna :)

 

 

Bye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0