gårdagens ridpass

Jag och min syster bestämmde oss för att rida till stora fältet där vi har vikt ner massa grenar i kanten som är meningen för att hoppaa.. haha förut var det så högt gräs på gärdet så då hade vi ju vikt ner en pinne som då såg ut som en meter, sen så klippte dom gärdet för några dagar sen, hahah  de var ju inte en meter haha jävligt högt, men hästarna har ju hoppat iaf xD men iaf.. mamma och mellis tog bilen dit och vek ner några till med massa löv på , de var aaaas kul! jag red med pullside på jalle, det är som en grimma men han var lika snäll ändå:D han blev lte stark mot hindrena men lyssna så fint ändå,  sen rejsa jag och emile.. påvägen hem så red vi genom energiskogen och så titta jag bak lite snabbt så såg jag henne ligga på marken och as garva  för att hon hade ramlat av i skritt för att hon fastnat i ett träd, hahaha! mysigare kvällar finns inte än att sitta på hästen.. måste börja träna lite men de är så kul att bara rida i skogen(A)

såhär se pullsiden ut, inget bett eller stänger som vanligt träns eller hakamore, utan de är som en vanlig grimma:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0