Lite om min ponny

Munsboro giles är min egna ponny som är 146.2 cm hög:) Det finns ingen bättre än jalle! han är sent tagen men är nu 8 år:) När jag fick jalle var han grundriden och inte så mycket riden på marken, men när jag provred honom fastna jag för att han hade sån bjudning och verkligen tyckte de var roligt att hoppa! vi köpte honom av våran kompis som säljer lite hästar så red han lite där först och han var helt underbar:) Han är väldigt speciell att rida, man får inte ha för mycket ben eller ta för mycket i honom,man måste vara väldigt mjuk och ha tydliga hjälper:) har aldrig ridit en häst med en sån arbetsvilija faktiskt! nu är han mycket duktig i dressyr och gör galopp ombyten och skänkel vikningar och är väldigt fin att rida! men vi är inriktade på hoppningen då de är min passion, och hans med;) Vi kommer nog att komma långt, han är en hejjare i terängen också!

 Tänkte skriva lite smågoa resultat som vi kammat hem under de 8 tävlingar vi har stält upp i än så länge:)

1a: LB , Jalles andra tävling och första Lb, och så går vi och vinner, vi var den ända nollan och det var ca 15 st med i folkungabygden. lokal

2a i stilbedömning i rappestad
2a i km

felfri en clearround 105

1a: LC i NFK lokal
2A: LB NFK lokal

4a söderköping vår 3e LB och första regionala!

de är min superhäst de:)
nu i sommar  satsar vi på att kvala till msv (3 nollor i La? )
vi debuterade la(110) förra veckan med super resultat!

jag sa innan jag gick in på banan, jag dör ,är så nervös, jag är glad om vi kommer till 5 hindret! men självklart går vi runt hela banan:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0