Min vardags look


Detta är vad jag brukar rida med vanligtvis vid uteritt och träning:)
Sadel- det är bra att rida med;)
träns- antingen har jag detta träns eller ett annat med engelsk nosgrimma på- varierar för det är både olika nosgrimmor och bett på, veterinärer ´säger att det är bra att variera mellan 2-3 bett och det är ju rätt logiskt. jag rider oftast med 3 delat gumnmibett men varierar med tvådelat D-bett eller kör med bettlöst:)
martingall- har oftast det eller brösta 0 martingall för att ibland när jalle blir het gör han sina lustiga hopp och tar upp huvudet hej villt, speciellt nu med flugor, jag blir ennu stillare i handen också.
fram och bakskydd- är rädd om min älsklings ben, han får rätt stort steg och så när man rider ut och han blir pigg kan trampa sig lite och stryker sig själv bakBoots- Jalle har sett sådant överkliv och vill inte riskera att han ska trampa sönder karlederna och när jag tränar finns de risk att när de landar i hoppet kan de trampa sig(men inte så vanligt)sen har han en spricka i ena hoven på insidan som inte får trampas upp, har lite problem med den...
Spö-rider jag aldrig med, har gjort de två gånger nu när jag hoppat för att slå till mig själv på knät när jag rider dåligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0