Läääskigt!!

Ett hästsläp med två hästar välte vid lunchtid på E4 strax utanför Linköping.

 

Räddningstjänsten larmades vid 12.20-tiden till olycksplatsen i norrgående körfält mellan Ikeaavfarten och den östra avfarten.

Ett hästsläp, som var kopplat till en personbil, hade vält och låg på sidan vid mitträcket.

Två hästar färdades i transporten. Den ena var fastklämd och fick hjälpas loss av räddningspersonalen.

Chockad häst
- Det var lite besvärligt eftersom hästen var chockad, berättar räddningsledare Stefan Hagdahl.

Så småningom kunde hästarna ledas bort från vägen och ut på fältet i närheten. De hade inga synliga fysiska skador, men fick lugnas av ägarna, som även de klarade sig undan oskadda, berättar Correns reporter på plats.

Det var efter olyckan totalstopp i norrgående körfält under 20 minuter. Orsaken till olyckan är oklar.

- Det enda vi vet är att hästtransporten plötsligt börjat att vobbla, säger Stefan Hagdahl.

Ola Fagerberg
Jan L Lindgren



Om inte mina ögon ser helt fel så äre min tränares och handledares bil och hästar! praktiserar hos roine och emma en gång i veckan och de ser ut som balou och anna och är nästan hundra på att de är dom!




titta bilder m.m
www.corren.se


Kommentarer
Postat av: Anneli Johansson

ojoj ingen roligt, därav jag Aldrig åker med mina vid dåligt väglag.



har en kompis som va med om en olycka på somma sätt med sina 2 hästar, de gick tyvärr inte så här bra för dom så dom hade tur att dom inte skada sig

2010-11-12 @ 08:57:38
URL: http://atigas.mittspejs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0