Hur länge..

Hur länge brukar ni låta era hästar gå ut på hösten?när börjar ni ta in hästarna? har ni de inne/ute året om:)?
alla har olika åsikter och ingen är rätt eller fel.. bara kul att få höra hur andra gör:)
våra hästar få gå ute och utan täcke som möjligt.. de är jusomsagt hästar! nu går de ute dygnet runt fortfarande men med fleceefodrat regntäcke:) de klarar de galant och de syns att de mår bra:O de roliga är också att jalle inte alls har mycket päls :Dfast snart åker de in:) 

så hur brukar ni göra? skriiiv:D!
Samma sak med klippning? hur klipper ni hästarna , klipper ni hästarna?
förra året klippte vi hela jalle förutom där sadeln ligger.. ör jag tycker det är snyggast spec när man tävlar och tränar.. men skitsamma om de är snyggt eller inte.. bara hästarna mår bra! då gäller de att ha tjocka täcken ! och rider man i rihus ofta så kan jag tycka att det är okej. men jag rider aldrig i ridhus typ.. jämt ut.. så egentligen behöver han inte helklippas..men annat är så fult!:O ursäkta men.. man måste ju tänka på hästens bästa!  så ska nog inte klippa jalle helt i år även fast jag vill.. me jalle mår bäst a att ha kvar håret för han brukar ändå aldrig svettas hur mycket vi än rider.. min stålponny:D

Hur tänker ni om klippning?

de sista jag vill fråga er om.. hur ofta tränar ni? på vintern tränar jag aldrig hoppning . knappt okej 1 gång i månaden högst.. ibland rider ja lite dressyr i ridhuset..men jag rider bara ut typ men ändå går de så bra på tävlingarna..? det är rätt coolt ändå:) den här sommaren har jag ridit lite emr markarbete på ridbanan lite längre bort .. kanske 2 gånger i veckan ..men inte hopptränat förens nu, när vi byggt hinder så har jag faktiskt tränat 2 gånger:D yäh;)
hur ofta rider ni på banan? 




Kommentarer
Postat av: Anneli Johansson

Mina hästar går ute på bete 3 månader sen tar vi hem dom och då kommer dom även in på nätterna. Har ju inte så mkt mark hemma därför, annars hade jag nog haft ute dom längre. sen beror det på, nu tävlar inte jag någon av dom. tävlar jag så stallar ja in dom 3 nätter innan tävling så dom får vila och sova.

Jag klipper Atigas för han svettas som bara den räcker att värma upp han så e han svettig så heltlippning blir de på honom och han tycker det är så skönt. hade han inet svettats så mkt hade jag inte klippt honom. Hur ofta vi åker och tränar i maneger på vintern beror på väglaget då jag inte vill riskera nåt

:)

2010-10-07 @ 08:14:53
URL: http://atigas.mittspejs.se
Postat av: Lina Sällberg

har inte hästarna på bete och de brukar vilja gå in runt 4-tiden på hösten, vilket passar bra när jag ska rida också.

klipper inte mina då jag bara rider ute om vintern

2010-10-07 @ 10:27:23
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0