Idag

Idag ska jag hoppträna :) Idag hade jag tänkt att hoppas massor studs och trava bommar:) Jag brukar aldrig hoppträna över 1m.. jalle kan hoppa högt de är inte de han behöver, oftast har hästen höjden i sig utan alla brukar slarva med de tråkiga och viktiga.. markarbetshoppning, de som får hästen kvick i benen stark i ryggen och aktiv så hästen får tänka och blir smidig:) undra varför jalle är så smidig och muskulös;)`? dock tycker jag det är väldigt roligt att rida lydnadsövningar och studs man märker också så stor skillnad och hästen förstår så snabbt vad den ska göra:)

Ska tävla i brokind på söndag också!!
Våran andra inomhustävling tillsammans, första gången stanna han massor vid utgången  men var felfri på hinder! men jag tror han har mognat lite nu:) på träningar och clearounder har det gått super:) anmälde mig först lc lb men kom på att han inte hoppar på lc.. så har bytt till lb & la istället.. känns det inte alls bra i lb så stryker jag honom i la
som sagt behöver jalle lite snabbare fart för att komma över så får se hur de går att hoppa la inomhus.. men oftast är det mer tekniskt än högt inomhus.. och utomhus är det oftast mer maxat än tekniskt!
en vet ni va? det kommer gå superbra för jag har ju världens bästa häst!
2 noller tillbara så har vi kvalat ms :)


Kommentarer
Postat av: Anneli Johansson

skoj med hoppträning! som du skriver höjden har dom i sig. bommar och studs är bra träning :)

2010-10-06 @ 10:39:03
URL: http://atigas.mittspejs.se
Postat av: Lina - Vinn Kingslandmössa ifrån Hippoteket!

Det är så viktigt med markträning alltså, och superkul! Lycka till på tävling och kval.

2010-10-06 @ 11:56:18
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0