Tävlingen:)

Tävlingen gick superbra:D och ja, Jalle har mognat! han var jätte snäll och hoppa högt över hindrena och i omhoppningen täntke jag ta de säkert, svängde lite men inte alls som ja kunde gjort, tänkte att de var många bra och ville ha en säker nolla, så koma jaag tvåa:Defter 1an min vän sara, :D skilde 3 hundradelar... varför gasa ja inte lite till;)? nej men super nöjd.. vann ett ridtäcke :D och de var supersnygg och bra för jag glömde mitt haha:D
I lätt an så var jalle väldigt trött och ja red som en kratta mot ettan i dålig galopp och tänkte att han skulle stanna, och de gjorde han(mitt fel) så då blir man så ur fokus som ni vet.. red om och tänkte att ja fick en ny startsignal och då rev jag ett sen emot sista hindret hade ja korsgalopp, sakt ner och bytte men kom alldels för nära så rev det med! men det var väldigt tekniskbana:) så supernöjd med min älskade häst!

han är verkligen så himlabäst:) kom på att ja inte ridit i ridhus på ettt halvår längre;) men deras underlag var awsome:D


mmin lilla ponny :D men hoppa kan han:D

och ja! de har byggt om till små bponnyer efter.. blåbärshinder-

Jalles kompis som skyddar honom


Föresten, är så jävla arg!!! jalle blev ju sparkad 1 gång på dm framridning utan att ha gjort ngt sen blev han nästan sparkad igen på dmfinalen! sen dess har jalle blivit as skyugg för hästar som travar/galopperar förbi!
på fram ridningen kasta han sig och ställde sig en gång sen blev skiträdd och skraj när någon red förbi.. men förstår honom... han vet väl inte när han kan bli sparkad.. men olivero skydda honom :) det är speciellt för skimlar han är rädda för för att de var den som sparka honom:( han som alltid litat på alla är nu rädd för varenda häst:(
och behöver alla ungar sitta och smacka varenda jävla trav/galoppsteg eller`? de stör så fruktansvärt. okej ngn gång men inte 24/7!

Munsboro giles<3

förestren, det är inte en som har sagt rätt uttal på jalle förutom engång..  alla säger fel..
han stavas Munsboro Giles men utalas Munsboro Jajls!


Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn Kingslandmössa ifrån Hippoteket!

Vad kul att det gick bra! :)

Har också blivit påriden en gång och min häst var redan innan det rädd för andra hästar. Ibland kan jag knappt rida fram nu... :(

Stör mig faktiskt med på folk som smackar mycket. Min häst lyssnar på det!

2010-10-10 @ 16:49:35
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Camilla

Som tur va aldrig blivit sparkad eller på riden på framridning men stör mig på att folk inte använder rödrosett på opålitliga eller unga hästar som bockar, sparkar eller på anant sätt far iväg.

Min häst fikc två gånger på samma tävling kasta sig rakt in i staketet för att en häst for runt som en galning, ingen rosett i den svansen inte :?

2010-10-10 @ 20:01:11
URL: http://hastskotare.zoomin.se
Postat av: jennifer

grattis :D!!!



min häst är också jätterädd när det rider förbi hästar i trav/galopp nära "/ hon typ fläcker upp huvet och kastar sig fram/mot väggen "/ inte kul alls "/

2010-10-10 @ 20:24:05
URL: http://jenniferbergstrom.blogg.se/
Postat av: Anneli Johansson

skoj att det gick bra :)

2010-10-11 @ 08:31:54
URL: http://atigas.mittspejs.se
Postat av: Erika

Härligt att de gick bra. :)

2010-10-11 @ 13:10:10
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0