Dagens ridpass!

Börjar bli så svårt/tråkigt att skriva om sin vanliga ridtur.. så jag har gjort frågor som jag ska svara på om dagens ridpass, så blir de lättare och roligare att skriva:)

Häst: Munsboro Giles

Utrusting: schabrak, pullside

Ridval: Red runt gubben.

Vad gick bra: Han var pigg och fräsch

Vad gick mindre bra: även fast sina gick före jalle igenom en helt vanlig stig så bara vände han och sprang iväg och stegra massa:S han börjar testa mig igen eller något, så var han när han kom.. sen har han inte vart de på ett år, man har kunnat rida sjäv och helt normalt.. men nu har han börjat trotsa igen.. förra gången höll han på 3 gånger och då satte jag fast en fast martingall så han fick springa tills han blev blå! och då ger han sig;)

vad ska jag träna på: att inte ge mig, för jalle märker direkt om han kan ta övertaget!

Tankar efter ridning: Jalle är en bushäst som är bäst! men han får skärpa sig:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0