Dm kval 1&2

I helgen så är det DM i skogslotten och för att komma till finalen så måste man rida kval 1&2 som gick idag!

det gick super bra! vi är 14 stycken som slåss om final platserna och alla får två chanser, alltså 28 starter i min kategori. 
vad ska jag säger om ridbanans underlag ? ingeting. det sög !!! de värsta jag och många har ridit på... man sjunker typ ner 15 cm i sanden och jag överdriver inte. man kommer knappt framåt för att de är så jävla tungt! men i första kvalet 1m så kom jag 5 och det var 4 placerade... kul!  nej lite irriterande faktiskt.. men jag får skylla mig själv för fick ett pet på sista i omhoppningen för att jag la honom alldeles alldeles för nära, men han hoppar ändå såklart:D!men kom 5... sen nästa klass 105 som jag absolut inte så fram emot! jalle var jätte trött för att springa i den tunga sanden! men  tapper som han är gör han sitt bästa och gör en jätte fin fefri grundomgång och så gör jag samma misstag igen!!!! varför l'r jag mig inte av mina misstag... men de va folk som blev placerade med fel ändå för de var inte många felfria ! de är förstårligt! men kom precis utanförplacering igen!

och när man då lägger ihop alla poäng så visade sig att jag låg 4a! och gick viddare till DM finalen!!:D underbarhäst jag har.. de var 9 stycken som kom vidare till finalen. 

Imorgon så skulle jag hoppa en förklass men strök mig om han ens ska orka gå runt 110. 110 är A1:a så först hoppar man grunden och sen går man ut och kommer man till omhoppning så höjer de till 115/120 så får man gå in och hoppa den igen! spännande!!!!


 mina tankar: Jag har inga förväntingar alls på jalle! vår 3 La och med den banan ? noway, allt ja vet är att han kommer göra sitt bästa!!!<3

BTW: igår så tappade jalle en sko igår och var varm i benet och massa och de var värsta struligt och vi fick inte tag i en hovslagare och till slut så kunde Lian slå på en sko. aaa massa problem men idag på morgen var han fräch så de var bara att börja packa (gjorde inte de igår för ja trode inte att vi skulle komma iväg) och åka på tävling!


jag har verkligen världens bästa och snällaste häst!


Btw igen! jalle fick en as hård spark av en annan på framhoppningen på låret! hon sa ens inte förlåt så jaööe fick rida runt med ett hovmärke på låret!! han fick nog inte så ont men båda vi blev chockade!! och nästa framhoppning var han jätte rädd så fort en annan häst gick förbi :(<3 hoppas han inte har ont imorgn!

love på denna dag! nu ska ajg ta hand om min sjukling till pojkvän så han kan hänga med imorn!!<3

gammal bild från söderköping!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0