Finalen

I FINLEN VAR JALLE TRÖTT!!!
men vi kom ändå runt en 110 bana på 12 språng ..rev första hindret och då kommer man ju helt ur balans och rev tre till! men klara 8 hinder och de är strongt gjort av min giles!<3  jag kom 6a i dm finalen men om man räknar poäng så kom jag samanlagt 4a,!!! ridsporten är konstig ibland.. väöldigt orättvis! vad har man poäng till annars:) men är så jäkla nöjd med min baby, de var inte någon felfri heller:)

Men jag ska aldrig mer åka till skogslotten och tävla! jag var där i våras när de hade bytt underlag precis och tävla  och de var inte så bra då , de sög men de kan man ändå ha förståelse för eftersom att de var nytt! men nu mer efter ett halvår borde man tycka att de borde lagt sig lite ia, de har ju haft massa tävlingar och så men icke! e har bara blivit sämre! de förstör hästarnas arma små ben, flera tränare sa att de var sjukt dåligt underlag för hästarnas ben .. tur att jag strök förklassen innan finalen iaf!

föresten så fick jalle värsta sparken på  lårmuskeln av en annan häst och de bah small! hon säger ingeting och bara fortsätter ?... tur attde inte blev något..förutom ett hovmärke.. men de kan ju komma senare.. så jalle bblev jätte skygg på ramhoppningen när hästar trava eller galoppera förbi så skygga han hela tiden.. men de kan ja förstå? jalle gjorde ingeting var bara underbart bäst sen får en spark ? och vad hände rpå söndan då ? den fula unges häst var 5 cm från att sparka jalle och då blev mamma arg. man piskar inte eller korigerar sin häst när man riderförbi  en annan häst .. de borde man väl veta om man tävlat sm?

ah men hoppas jalle glömmer hemsktheterna! och btw så stör båda jag & jalle på när folk sitter och smacka och grejer:O

jalle var iaf superduktig trots alla omständigheter... nu har jag inte berättat idetalj ens om dagen innan osv.. men kan gissa på att de kanske är 1/100 som läsert så:)


en bild som en lilla annie gjorde på mig och jalle;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0