Praktik!

Okej igår hade jag min första praktik dag!kommer ha praktik en gång i veckan hela året fast v.37 så har jag hela veckan! jag triv verkligen jätte bra redan! jag och en jätte gullig tjej(emma) som jobbar där arbetar tillsammans och har kul. Igår så kom jag och först fick halma boxar och sen rida pia:D en 5 åring som är jätte fin och ser ut som sina:) sen efter fick jag rida en till:Otrode jag inte skulle få rida ngn av hans tävlingshäsar:) men fick förfrågan om ja ville rida den som studsa och bocka eller den som var stark och kunde dra? tog studsbocken för känns som de kan vara likt jalle ibland haha;) och de var anna (carona 5) som ja tycker jätte mycket om och har tittat på när roine tävlar och hon har alltid sett så het ut och så sen fick ja rida henne:D hon var superhärlig! typsikt amanda häst.. hon skötte sig bra i alla gångarter och gjorde inget dumt alls:D fast vi galoppera på en lång gräsväg och så, hon blir nog galnare i skogen och mot hinder speciellt:) men vi tyckte om varandra:D ska lägga in bilder på hästarna nästa gång:) efter de så gjorde jag 6 höpåsar och sen åt vi:)
sen vare bara fodra sen så hämta mamma så åkte vi till sharpman:)


när jag kom  hem skulle ja rida och klättra med jalle! de gjorde vi men inte så mycket för underlaget var inte  helt bäst. sen red vi till gärdet och sen lite på banan medans jag vänta på linn och mellis!:)

sen hjälpte vi  några vänner att flytta hästar från ett inte så normal stall:)

varför funkar de itne att lägga in bilder ? ja blir galen!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0