Dagen ridpass

Idag red jag i ridhuset!ovanligt i detta väder? .
Först värmde jag upp som alltid i en låg form och lite öppna/sluta ooch rätt högt tempo.
sen la ja bommar i en LITEN volt vita bomar på marken röda upphöjda!
det är väldigt svårt för hästen att gå balansert och bli rund i en så liten folt med bommar.
första gången tyckte jalle de va jätte konsigtt och va jätte klumpig men andra gången fatta han precis vad han skulle göra! så jävla lättlärd häst!<3  han var jätte fin och rund och avslappnad och sen när jag ridit å några gånger så  satte jag upp studs. trav-räcke krys räcke. krysset var rätt stort. så han hoppa upp sig väldigt mycket på mitten hindret och var jätte fin! sen  red jag i galopp på diagonalen utan byta galopp som han gör nästan aoutmatiskt, men måste vänja bort det för att de är med i lb1 hehe,
dumma matte först säger jag att han ska byta och helt plötligt får han inte byta! men han förstod precis ! duktigt bebis sen gjorde jag några byte n på rakt spår istället så att han fick känna att jag har hjälper till det också!!:D
imorgn blire ridhuset igen och han ska va få lite gymnastik hoppning sen i helgen blire stockholm med babybby<333
övning 1

övning 2


Kommentarer
Postat av: ida

hej! såg att du hade kommenterat i min blogg för ett tag sedan, ledsen att jag svarat tillbaka så sen ;) Tack! Din är jätte fin den med!! Jag har betalat en tjej som gjorde den åt mig, för jag är verkligen kass på sånt där med koder osv :). Men du, vilken fråga hade du svarat på? :)

2011-02-07 @ 21:10:46
URL: http://idashastvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0