iDAAG

Idag har det vart en suuperdag! vaknade brevid bästa, sen gick jag en sväng med mormor! sen åkte vi till stallet och jag och syrran klippte jalle! Klippte hela han idag eftersom det börjar bli varmare och jag ska börja träna nu ovh innan han börjar fälla!han blev supersnygg.. blir lika varm om hjärtat varenda gång.. hur kan han va så snäll`? klipper överallt,sitter undermagen, han står stilla utan grimma, får klippa vid munnen och öronen utan att han gör ngt! (fast idag försökte han slicka och bita på maskinen när jag klippte han vid munen, tänk om han klippt av tungan!! haha söta jalle! eftersom att det var en ta kortdag så gjorde vi han fin med nya grejerna och knoppa och linda och gjorde han fiin!! Jalle skötte sig utmärkt idag! lite piggare än vanligt men de är ju inte konstigt.. haha många klagar på att de aldrig går så bra.. jag klagar ¨på '' ååh varför kan inte jalle va dum eller så, han känns alltid så bra och han är för bra'' ngn gång kan han väl va dålig. ni fattar vad jag menar. Idag gjorde han faktiskt jätte fin ökad trav  längde verkligen steget och det syndes verkligen förändring sen förut när han bara sprang lite snabbare! satt och skraatta för mig själv när jag satt där i en bra ökad trav med jalle! när vi ändå höll på gjorde ja först en sluta sen red jag han rak på diagonalen och fortsatte i förvänd galopp ett helt var runt ridhuset och sedan galoppomnyte, så att han kännes skillnad mellan de olika hjälperna och att han inte tex ska ta för givet att när man vändeer upp och ska rida diagonalen i trav ska han inte öka av sig självt utan att han ska lyssna på mina hjälper.. jalle har en tendens till att bli för smart ibland. Ajah,här kom några bilder iaf!



Hahahaa titta jalles jämna man! <3 titta hans pannlugg-- han har jätte lång och massa pannlugg där men jag råkade ändå klippa bort lite när jag rakade , det bara flög en toffs pannlugg:( men tur att han har mycket, försvann bara på tjockleken, inte längden. man kunde iaf göra en knopp för en gångskull:)

haha en liten ståbild iaf, inte så bra men jalle är alltid fin

den som inte tycker jalle är vacker kommenterar detta inlägg;)


Kommentarer
Postat av: Totte

finaste hästen och ryttarn!

2011-02-26 @ 20:29:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0