dag 2 - min första häst

Min första häst  var sessan. henne fick jag och min syster när jag var 1 eller två. ! hon har vi fortfarande kvar.hon är en svart shettis på 92 små centimetrar. Har tusen minnen med henne. Hon var världens bästa första häst och man fick lära sig mycket på denne lilla envisa shettis. men också världens snällaste. hon har varit inne i vårt hus, går lös på trädgårn när emilie och ja är där och leker. tävlat clearrounder med mig och felfritt dessutom. hon hoppa 85 cm med ryttare och utan ryttare kunde hon hoppa 2 meter.. typ:D Nu är hon 24 år gammal och är på kinda ridklubbs anläggning. hon är med på ridlekes och små barnen får pyssla om henne och köra henne, hon älskar att bli körd:D alla där älskar henne men håller på att tjata på mamma att hon ska få komma in!!

sessan<3

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0