Min framtid!

Nu är min framtid planerad!

Idag har jag gjort rätt stor val som kommer att grunda mitt liv. Har valt alla ämnen jag ska läsa i 2an nu.
Jag ska läsa
Kärnämnen/gemensamma ämenen
Sv B
Idrott och hälsa A
Religonskunskap A
estetisk verksamhet
Projekt och företagande
Arbetsmiljö och säkerhet
Växt och djurliv
Arbetsliv naturbruk

Sen kommer jag läsa eftersom jag redan kommer läst matte b nu, 
Matte C HT
Matte D VT
Mikrobiologi och genetik
Fysik A
Fusik B!
Kemi

Och sedan småföretagande och företags ekonomi!

Oj ... hur ska nästa år se ut? plugg plugg plugg.
Men vad ska jag bli av det här då??
Jo, jag har alltid velat bli veterinär.. me sen när jag tänkt efter så vågar inte jag sy kött sår
Utbildningen är 5½ år men det skadar inte mig!

Men jag har en ny ide!
Min nya ide är så här.

Jag åker och jobbar utomlands ett år och tjänar pengar och utvecklar mig själv.
Sedan när jag kommer hem ska jag bli EQUITERAPEUT och utbilda mig till det.

Det är en väldigt god gärning och jag tror jag skulle passa med det.
1½ år utbildar jag mig med teori m.m sen ett år får man va ute och praktisera.

Då kommer jag alltså ta betalt men billigare än vad en färdigutbildad tar. Där får jag in pengar också!!
Sen när jag är färdigutbildad startar jag företag och bli den bästa EQUITERAPEUTEN i Sverige..
Sen om jag käännner att jag är mogen till att bli veterinär kommer jag gå den utbildningen då med. JOBBIGT JAG VET... MEN DET ÄR DET VÄRT!
Sen kan man ju gå småutbildningar lite här och var med.
Jag ska bli rik och sedan starta företag och sälja och föda upp hopphästar..och då är det ju bra att ja är EQUITERAPEUT också!!:D

Min framtid är planerad


Kommentarer
Postat av: Mellis

haha vart ska du tjäna pengar utomlands på hästar ? Säg till om du hittar ett ställe man blir rik på. ;)

2011-01-12 @ 19:49:17
URL: http://jmellstrom.wordpress.com
Postat av: Amanda

Det gäller att ha kontakter! Vet redan vart jag ska, och där tjänar man ordentliga pengar , men det jobbet behåller jag för mig själv.vill också påpeka att jag inte skrev att jag skulle bli rik bara att jag skulle utveckla mig Själv och tjäna pengar .

2011-01-13 @ 19:31:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0