Övning

Tjeeenare! Idag red jag i ridhuset med jalle! Tycker man borde passa på att rida där nu när det är gratis och jalle och jag tränar och har kommit igång ordentligt nu till tävlingarna i vår!:)
Vi gjorde en superbra övning!  Igår red ajg också i ridhuset och hoppa över ett 50 cm hinder... tänkte att  det är bra innan fredrikspetx.. Men då landa han i kors med bak i vänster varv rätt ofta..
så idag gjorde jag denna övning:

Galoppera över galopbom i mitten och bytte galopp sen red jag i det varvet ett varv på en mindre oval volt över en uphöjd bom på ena sidan och sedan red över galoppbomen i mitten och bytte till nästa varv och red där ett varv på en ovala volten över upphöjd bom och sen till galoppbommen igen!

Han var jätte fin och landa fint i varje byte!!
Att hoppa /kliva över bommar i volt är jätte nyttigt, de får uoo ryggen lite mer och blir smidigare och mjuka.. och också tt det inte blir att rida runt på en åtta hela tiden över en galopp bom så de hela tiden måste tänka och inte veta att nu ska jag byta utan så de får ett varv på volten sen byta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0