sadelgjord

Jalle har alltid haft problem med magplatta-sadelgjord .. han går emot det med frambenen och plattan blir för stor och han kan knappt gå! han går och stapplar och får jätte ont! köpte nyligen en ny magplatta som jag trode skulle passa. men icke! så den skaa säljas (120 svart magplatta).

Men igår på tävlingen så hitta vi en ny sadelgjord som jag verkligen ´trode skulle passa bra på jalle! så jag fick prova den och jag köpte den för mina sommarjobbspengar. allt för min älskling. blev så glad att jag hittade en magplatatta som verkligen fungrar.
nu slipper jag rida med min vanliga gjord när jag hoppar lite högre!för han har ju så höga fina framben så han har slått i magen ett par gånger!

Meen här är den iallafall, kan varmt rekomendras, kände skillnad direkt.

Här är den franska sadelgjorden i original från Eric Le Tixerant som alla talar om. Välkänd i Europa men relativt ny i Sverige. Gjordens unika design förebygger många onödiga belastningsskador och även sadeltvång. Den är dessutom med sin utformning och anti-glidfunktion väldigt bra när man har problem med att sadeln glider fram. Gjorden har en gummiplatta som ligger mot hästens bröstben som gör att gjorden stannar i läge. Gjorden har mycket hög elastisitet vilket ytterligare höjer komforten för hästen. Några fördelar: *Hästen har lättare att andas och blodgenomströmningen ökar. *Fördelar trycket mot bröstmuskeln. speciellt vid hoppning då hästens bröstmuskler vidgas. *Hästen får ett friare rörelsemönster. *Elastisiteten centrerad under hästen för bästa komfort. *Ergonomisk utformad. OBS! Gjorden är extremt stretchig så välj en storlek mindre än vanligt. Köp till extra magplatta.

finns att köpa här tex:http://www.agerstaridshop.nu/product_info.php?cPath=31_72&products_id=1288&osCsid=0aa7ef92360e6a71afcc54288b2c5fb8


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0