Fredriksborgs ridsport

Idag var jag i lilla mysiga affären Fredriksborg ridsport! Dom har faktiskt jätte mycket:)Jag råkade köpa eller fick av mamma en mörblå tävlingsskjorta/krage med små vita prickar på med räfflat där fram på som på den ja la in förut.. jääättte sööt! ska ta bild på den och lägga in senare!:)....
...men åkte dit för att köpa nosgrimman som sofia tipsade om, som var jätte bra och speciellt för kännsliga hästar.
Ifrån början är det en islandshästnosgrimma.. haha. men nu har allt fler och fler ryttare  och större ryttare börjat använda den eftersom att de avlastar mer och de ger inte tryck någonstanns!

vet inte riktigt om den ska sitta lägre,högre, hårdare osv.. men här är en bild.
Vi sänkte den 2 hål efter bilden är tagen!!!så längre ner ska den sitta iaf:)

betyg då: Ja, jag märkteskillnad. dock visste jag inte riktigt hur håret eller hur den skulle sitta, får fråga hur den ska sitta precis nästa torsdag:) mnen skillnaden var nog att jalle kännde sig inte lika trängd, eller typ ihoptryckt, han kände sig mer fri:D ?
eller ah jag kände skillnad, jag kunde ta lite i honom utan att han irriterades ngt, han blev modigare typ, han lät mig ha lite mer kontakt, men är fortfarande lika kännslig och fin i munnen, han slänger inte upp huvet när jag tar lite mer.. ajah hoppasw ni fattar, kände skillnad iaf.
kan rekomendera varmt till alla men speciellt till er som har hästar med lite kännsligare mun.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0