Hästtest

Hästistest

Favorit
Häst:
  Just nu Jalle!<333
Sadel: Prestige Versailes
Träns: Hm, av alla jag äger är det nog lacktränset.
Nosgrimma: Engelsk
bett: mitt tredelade gummi eller mitt stulna novabett
Schabrak: svårt att välja i vimmerby,meeting (3 dagar) så hade jag ett schabrak till varje klass;) kan inte bestämma..
Benskydd: vill ha jw eller cwds läderskydd, ska köpa såsmåning om, eller eskadrons nya
Lindor: elastiska med fleece i
Hjälptygel/halsförlängare:
gummisnod
Gren:hoppning:D /hunting
Hoppryttare: Rolf göran bengtsson
Dressyrryttare: hmm, han på gbg är min nya dresyridol:D
Tränare:Roine:D men imorgon kanske ja fått en ny;)
färg: Mörkblå

Antingen/Eller

spö/
sporrar
Unghäst/färdig häst
chaps/stövlar (älskar chaps, smidigt  och går ngt sönder är det bara köpa en ny del, dock ÄLSKAR jag mina nya stövlar<3
hoppning/dressyr
bett/hackamore
schabrak/vojlock
ländtäcke/ridtäcke
halm/spån
hösilage/hö
rakad
/mycket päls (beror på om man tränar)

Du
Hur länge har du ridit: I hela mitt liv!
Hur högt har du hoppat: 140 oxer barbacka;) dock kan ja hoppat högre ute!, har inte direkt emd en tumstock med mig ut.
Vad har du tävlat/tävlar i: bara hoppning
vad är fördelarna med dina ridning:(säger vad andra har sagt till mig, har svårt att säga ngt bra om mig själv:)) min blick. och att jag har en väldig kännsla för hästar,  mjuka händer, kan anpassa mig efter hästen jag sitter på.att jag rider ''prydligt''. snäll ridning mot hästen. haha kommer ihåg en gång på prisutdelning så sa prisutdelaren '' du är var min favorit ryttare  genom hela dagen idag!!'' :Dbara tacka och ta emot!
Vad är nackdelen med din ridning: att min hoppsits kommer lätt fram i dressyren(eller asså typ, de syns att ja är hoppryttare).fy, håller på att ändra det! mina knäslut ocksåå, men har tittat på bilder som ja tagigt de senaste gångerna jag hoppat och då har de vart fina:D sen är jag dålig på att när jag ska trava kortar jag tyglarna och travar direkt,eller kortar tyglarna och galopperar direkt. det har ledit till att så fort jag kortar tyglarna springe jalle ivääg lite. så nu när jag tar tygeln skrittar ja några meter innan så han vänjer sig bort:D
Vad är dina mål: att ja ska ha ett framgångsrikt hoppstall och va en framgångsrik unghäst utbildare och hoppryttare:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0