Idag

idag har jag haft praktik hos ingirid i mjölby! vart jätte roligt.. bättre praktik får man leta efter!:D
emilie och nathalie var också där.¨..
gick fort att göra iordning allt sen åt vi och sen arbetade vi med hästarna!
för red nathalie och emilie lilly och la rouchelle, stavning?
sen red jag bianca och ingirid sophia och körde galoppprogramet! bianca är inte så jätte rutinerad(ung) och kunde tappa bjudningen i bland, i slutet så jag blev lite tött jag med! och ryggen fick verka lite extra! men det är nyttigt! både för mig och hästen!:) tycker om bianca jätte mycket, synd att det är en dressyrhäst:) hehe..
sen red emilie dinaldo och nathalie gjorde sitsträning på shariff, sen bytte dom om! Och de försökte tvinga upp mig, men vägrar ha träningsverk inför träningen i övermorn, förrförra gången kunde jag knappt gå ;)(fast det var ju när vi stått i lätt sits en hel lektion..);D

sen åkte vi hem och jag red jalle och emilie terika i rid''huset'' som bara har tak , inga väggar!
Jalle var lite prllig idag, hoppa och skutta hela vägen till ridhuset. sen var han jätte fin i ridhuset!
sen i slutet när vi skulle rida förvändgalopp och jalle var lite flummig och ur fokus och bara galoppera runt tog jag tag i han och sa hallå ?  då låste sig hela huvet och han kunde inte gå ngt håll, bara stå upp på bakbenen. då får man va lugn, jalle är så söt, när han inte fattar låser sig heela huvudet. men eefter det så koncentrerade han sig bättre och han var super fin , red två varv förvändgalopp i vänster varv och två varv i höger. dutti jallan!!
awn var han lika prillig på hemvägen.
en fråga ? hur kan jalle va så pigg och glad och framåt när man har ridit ett hårt dressyr pass på en timma ?
inte ens trött haha...
han har väl bra kondis för han skulle kunna gå flera timmar:D

Emilie fattar nu varför ajg itne vågar släppa iväg ngn på jalle (spec ute). han kan vara jätte snäll!!
men ibland från ingenstanns, han kan va  jätte lugn och snäll , sen helt plötsligt vända om och ställa sig och hoppa upp i luften, haha och de är inte lite heller.. så frågar man jalle, vad håller du på med?  så säger han, ja vet inte.. så fortsätter han! sen får man vänta till nästa utbrott:) men oftast är han snäll!!
ps, han är aldrig dum, bara lite busig<3

ja och bianca<3

larochelle:D hon är lite stor ja:)
tänk er när man leder ut henne en blåsig dag och hon hoppar runt en lite över allt:)?

hon är jätte fin att rida!


har tusen bilder till men de hittar ni på facebook:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0