mer vild än tam

idag red jag ut på jalle barbacka och galoppera lite på grusvägarna.. gick bra, eller han var ju pigg och hoppa lite upp och ner och sen axelera till tusen när jag släppte honom,, men han va snäll:)sen skulle jag rida hem och skulle bara testa att rida runt i en liten volt i ett vägskäl för att se om han lyssna och då bröt helvetet loss.. han backa, jag smaka på han ställde sig och gjorde caprioller, flög ner i diken och sprang upp på grannens tomt och hoppa  runt.. i 10 min..var tvungen att hoppa av två gånger för han inte skulle välta över ner i diket och jag skulle komma under.. andra gången när jag stod på marken blev jag arg och tog i jalles huve och titta honom i ögonen och grät och sa: dumma dumma häst snälla kan du inte va normal,, jag hatar livet och fitt skolan snälla, inte du också! blev så frustread.... hoppade upp på honom igen och han gick jätte lungt och  fint i volten i båda varven....
undra om han kan höra mig ? sen red vi hem, eller trippa hem..

En tidsfråga innan det händer ngt med mig, jag lever farligt
haha
älskar dig ändå konstiga envisa underbara skrälle.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0