today

Tjotja bloggen!
Idag har det vart en SUPERDAG!!:D
Först praktik hos härliga ingirid  .. mocka och fixa sedan såå hoppa jag bianca!
ett jätte fint sto som är lite sen i utveklingen.
hon hade hoppad 2 eller tre gånger i  hela sitt liv tror jag:)
Hon var så himmla duktig.. hoppa en oxer och ett räcke, och för att inte hoppat typ innan var hon jätte duktig och hoppa oxern på 85 cm:) hihi gulliga bianca!
tycker verkligen om den hästen!

sen så skulle jag vara ledig från stallet  idag och va med totte..
men ändrat så skulle jag till stallet jätte snabbt och bara ta en sväng på jalle för att se om han skötte sig.. efter igår..Men det blev en rätt bra normallång ridtur.. red ut och galoppera på grusslingan! han va jätte duktig och snäll, sen red lite på gärdet med sofie! och han som brukar va så okoncentrerad och latcha runt på detta gärde men icke! han var jätte lugn, och avslappnad och red på fint i båda varven trav/galopp!

mysgubbe!!

föresten, när jag tog in honom istallet så var han lerig från öron till svanstopp! hård jävla lera asså! men skynda mig och borsta och så för jag ville bara iväg och rida för jag ville veta om han gick eller inte.. och de gjordeh an ju :) så efter ridturen så tvätta jag hans ben, man och svans och huvudet och pannluggen:) den blev kolsvart igen !sedan flätade den..   sedan putsade jag i ca 30 minuter med mammas bästa putsborste och torka näsborar och olja in näsan och allting sedan var klockan visst halv 7 haha... han blev vacker iaf!både han och jag njöt av att få vara ensamma i stallet! sedan fick han sitt duntäcke på sig och in i boxen oxh slicka saltsten som han brukar göra oavbrutet i 15 minuter <3

från att inte åka till stallet alls till att va där till halv 7:)
okej 2,5 timmar kanske inte är så mycket MEN allting var färdigt när jag kom till stallet så de var bara att rida:)
red och putsa på jalle bara :)

 älskar dig baby


Kommentarer
Postat av: Emelie Fredén

han låter som en toppen häst, och fin också =)

2011-03-23 @ 11:24:47
URL: http://emeliefreden.blogg.se/
Postat av: amanda

Det är han också:D! tack så mycket:)

2011-03-24 @ 11:05:35
URL: http://giles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0