trött!!

Idag är jag trött!! vill sova nu!gick till  skolan till ända till 20 i 4, var tvungen eftersom att vi hade viktigt prov, men huvudverken och sticken i magen och spykänslorna sitter kvar än. spyr påt.. sen direkt till stallet! red jalle på ett gärde som är jätte litet.. vet inte om de är ett gärde ens, vi kallar den rundvolten för man rider endast på en uppriden volt där i lite mer än 1 timma idag tror jag. haha har kommit på en grej jalle inte är så bra på, snopet haha!:D nej man han kan inte stå i form när man gör halt:O hur mycket jag än sitter ner och använder båda skänklarna så de möter bettet så  stannar han bra, direkt men huvudet tittar på anting fåglar, en grästuva som ser god ut eller uppi himlen. Sen en grej till!! att stå still.. i 6 sek! det har vi tränat på idag:D okej, de är nog lättare i ridhus fakiskt men ändå. på gärden ska me funka! brukar alltid kolla hästen när jag rider ut att den är lydig, tempväxlingar, halter osv.. hataar ovälridna hästar som inte lyssnar. men iaf tillbaka till träningen! hn var jätte duktig  i slutet, formen kommer (ibland):D men i slutet kunde han stå stilla 6 sek massa gånger:D men som sagt han är bättre påt inomhus. påtal om inomhus.. idag har dom börjat riva ridhuset!!:(

längtar till sina får föl för då ska ja flytta stall också! kommer bli super med mer träningsmöjligheter. känns helt rätt faktiskt. vill inte kasta bort våran kapacitet i skogen! självklart ska jalle och jag fortsätta rida ut minst 4 dagar i veckan, för det tycker han om och han kan ju vinna ändå, men det kommer underlätta med ridbana! och ridhus med tränare nära.
muums!!
godnatt bloggar massa imorn

känner att detta inlägg blev lite rörigt ? men jag somnar vilken sekund som hellst,haha.

old bild men tyckte ni borde få se ngt nytt kanske


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0