oj

hur kan ni stanna kvar när ja är en skit på att uppdatera:o?

hänt:
tävlai heda i helgen, han kändes jäötte kontig och tittig:O en gång stack han mot utgången och stanna inte menn de räknas ju som stopp.. sen  på 7 hindret när de va kombination som stod snett fick vi ett stopp, som kan bero på många grejer. men då blev ja utesluten eftersom det räknades som andra stoppet.. första gången jag har ''vägrat ut'' mig på jalle sen jag fick han, annars har ja ramlat av eller glömt vägen:)

mådde skit för de kändes inte alls bra.. på framhoppningen så hade han stannat två gånge med. men ja var osäker och banan va lurig och dåligtn underlag.

men nu i efterhand är jag nöjd då man tittar på alla resultat efter helgen, hälften är ute i varje klass och vinner med 8 fel och kommer 2a med 20 fel osv... och många strök sig.

så de var ju inte de lättaste om man säger så..
många rba ryttare mked bra hästar vaar ute.

får se hur ja gör nästa t'vling, kanske bara startar en lc lb  frö att få tillbaka självförtroendet..

det är såsvårt att rida jalle när man hoppar,  man får inte ha fr mkt ben och inte hålla ngti munnen  sen om man gör en förhållning blir den för mycket då lägger man på lite ben och då går han fram så mpste hitta rytmen.. men han är för lydig som ja brukar säga.. men nu har vi testat med att binda upp betttet (kommer bild) i nosgrimman så de blir typ som sidepull. hade de på tävlingen men det blev för hårt tror ja, därför han stanna så ja tog bort den då hoppa han fint!

men igår rida ja med uppremmat på min nya nosgrimma och då blev det perfekt!
kunde ta i honom lite och hade stöd ända mot hindrena.. han va jätte fin och avsluta med några språng på en 125 tribbelbarr som satt lätt:)

t & t <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

det är ju toppen :d

2011-05-26 @ 07:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0