Ridpasset igår

Igår red jag på banan med jalle , ett riktigt markarbetepass. I början var han lite stel och ville inte ställa igenom sig riktigt men efter 25 minuter börja han bli riktigt fin ! Skänkelvikningarna från ena sidan sitter som en smäck nu ! De blir perfekta och jag kan verkligen reglera hur på lång eller kort den ska va ! När man gör från andra hållet så går de bra men vill tränar på att få mycket mer flyt ! Galoppen var bra, han var finast i vänstervarvet och jag tränade på att verkligen gå fram för Skänkeln fast han är trött eller pigg . I slutet va han jätte duktigt ! Vi tog en lång skritttur på gärdet jämter ån efter de ! Red i 1 timma och 20 minuter !

Jalle blev faktiskt väldigt svettig av de intensiva passet ! Han är den som inte brukar bli svettig!(förutom när han är taggad ute ) men igår så blev han de och han fick sig ett riktigt bad! Ville att han skulle få ut direkt och äta gräs i hagen mitt emot och tänkte att det var rätt rent där ändå så de gjorde inget om han rullade sig !




Efter en minut var han dammig och skitigt igen . Jag får skylla mig själv.

But i love him anyway


Kommentarer
Postat av: Stockholmsjenna - Livet som ryttare i storstan

åh vilken härlig bild! :)

2012-05-17 @ 21:38:20
URL: http://stockholmsjenna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0