Tävling

Hejsan ! Kan säga att en riktigt taggad Amanda sitter här och laddar för sin första tävling sen november :D de blir en lb& la.

Tog några språng igår för att känna av och de kändes super , testa hoppa lite lågt med korta Stigbyglar, men då stanna jalle en gång . Sänkte stigbyglarna och höjde till 125 . Vilken känsla jag fick med ett hål längre Stigbyglar! Mer balans och kunde hålla om så då var de ingen tvekan på Jalle , han flög över de lätt 3 gånger utan problem:)

Så har bestämt mig att ha de lite längre stigbyglarna och känna mig säker och hålla om annars så får jag för lite balans och känner mig osäker och de känner jalle direkt. ( kan inte ha hoppläder pga mina övervuxna överben så knäna kommer utanför kåpan på sadeln. ) de blir inte lika snyggt med långa läder och de är svårare att ha snygg skänkel , men de är värt de man får överväga vad som man tycker är viktigast :D

Mål för dagen är i lb ska jag satsa om jag kommer till omhp. Och i la vill jag att de ska kännas bra och lätt som förra året :D

Blir många debuter i år förresten ( debut för i år , debut för att tävla på novabettet, debut för min nya skjorta, mitt nya schabra, min nya luva , mina nya benskydd :D )
Nu kör vi !!:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0